Кето диета

 и ползите от нея

Екзотичната кето диета отдавна вече не се счита за нестандартна след като от години се говори за нея. И все пак, много хора все още се съмняват в ползите от нея и оспорват дали е подходяща за отслабване. Истината е, че както и с повечето други диети, кето диетата работи, когато и ние работим – усърдно и продължително по спазването ѝ. А как точно да се придържаме правилно към кето диетата ще разкрием в тази статия.

 

Какво е кето диетата

Кето диетата се отличава по това, че тя съдържа предимно мазнини и умерено количество протеини. В нея изцяло се избягват въглехидратите като източник на калории. При липсата на въглехидрати се наблюдават по-бързо сваляне на килограми, както и по-бавно огладняване. Поради това, както и факта, че кето диетата провокира разграждането на мазнините в организма, тя се смята за подходяща за отслабване.

Все пак, много хора твърдят, че тя не работи, заради високото количество мазнини и твърдят, че има противопоказен ефект не само върху отслабването, но и цялостното ни здраве.

 

Защо се смята, че работи?

Когато кето диетата се практикува правилно, тя избягва натрупването на мазнини далеч по-добре, дори и от диетите, в които мазнини не се консумират. Това е защото при цялостната липса на въглехидрати, тялото се налага ефикасно да разгражда запасите си от мазнини и да ги превърне в енергия. Когато това се случва, няма опасност нито от повишаването на холестерола, нито от други сърдечно-съдови заболявания причинени от мазнините. Това е и ефикасен начин, в комбинация с тренировки и активен начин на живот, да се премахнат излишните мазнини и да се възстанови здравето на тялото ни.

 

С какво е по-добра от стандартното хранене?

Кето диетата се препоръчва за скоростно отслабване, но е и добър начин на хранене ако искаме да си гарантираме здрава сърдечно-съдова система с оптимални нива на полезен холестерол и балансирана кръвна захар. Наблюдават се също и много други ползи от кето диетата за общото ни здраве. Кето диетата се смята за ползотворна при борбата с акне, както и при избягването на появата на ракови клетки. Някои проучвания дори откриват ползи от кето диетата за менталното здраве. Конкретно кетото помага за опазването на невроните в мозъка и редуцирането на риска от болест на Алцхаймер и припадъци.

Съвети за правилно придържане към кето диетата

  1. Планирайте детайлно плановете си за хранене. Колкото и да са сериозни нашите намерения да следваме диетата, нещата бързо се променят, когато огладнеем и не сме приготвили подходящата за нас храна. Въглехидратите са в почти всяка храна около нас и е изключително лесно да прекалим с тях. Затова изгответе предварителен план за това, с какво ще се храните и бъдете подготвени за всеки ден.
  2. Не прекалявайте с протеина. Възможно е да изберем да наблегнем на протеина ако се притесняваме или ни е писнало от мазнините, но той може да бъде също толкова противопоказен за диетата, колкото и въглехидратите. За да бъде успешна, кето диетата разчита предимно на мазнини и на умерено количесто протеин.
  3. Изберете чистия вариант на кето диетата. В него, фокусът ви ще бъде над натуралната храна и продукти, а не над лесните пакетирани храни, които изглеждат сякаш са част от кето, но всъщност могат да ни донесат доста вреди по-късно. Освен качествено месо и натурални масла, включете също и плодове и зеленчуци, които са ниски на въглехидрати за да си набавите нужните нутриенти. Примери за това са ягодите, боровинките, спанакът, тиквичките и броколите.

Прочетете още:
Връзката между хранене, здраве и дълголетие

Интуитивно хранене
Ефективна пролетна диета

 

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top