- как да я използвате?

За ползите от малките семенца на чиата вече сме ви разказвали. Но знаете ли как да приложите това чуждоземско чудо в менюто си?
Основни характеристики на чиа

  • Зрънцата са много дребни.
  • Нямат изявен собствен вкус и това позволява да бъдат комбинирани с различни продукти, със сладки и солени ястия, със салати и дресинги.
  • Лесно смилаеми са дори при самостоятелна употреба без нарушаване на целостта им и без накисване.
  • Поемат количество вода, многократно по-голямо от собственото им тегло, като се превръщат в желеподобна маса (гел).

Когато си купите пакетче чиа, спомнете си за последните две характеристики, които подсказват, че няма проблем просто да схрускате препоръчваните две-три лъжички семенца дневно. Но в стомаха ви те бързо ще поемат много влага и ще увеличат многократно обема си. Това означава, че ще трябва да пиете и повече вода. Затова може да ви е по-лесно да приемате чиата предварително накисната.
Използвайте чиа като добавка към храната си
Най-лесният вариант е да я добавяте в соковете и смутита. Ако ви се струва, че стават много гъсти, разделете дневната доза чиа на два приема.
Сутрешната закуска с кисело мляко и мюсли спокойно ще понесе лъжичка-две чиа. Когато прибавите за сладост лъжичка мед и малко сушени плодове, ще имате най-вкусното и зареждащо хапване за деня.
Не пропускайте да сложите чиа в сладоледа, който поднасяте за десерт.
Малките зрънца ще обогатят всяка салата. Предвидете само по-голямо количество дресинг и разбъркайте много добре, за да се разпределят равномерно.
Спокойно можете да поръсите семенцата върху печени меса или риба, да ги вложите в панировката, или да сгъстите с тях приготвяния сос, супа или яхния.
chia
Каши, пудинги, сурови десертчета
Поставете 1-2 супени лъжици чиа в чаша топло мляко (около 250 мл). Колкото повече са семената, толкова по-гъста ще е кашата. Пробърквайте, за да не се слепи чиата и да не стане на топчета. Основата за вашата млечна каша е готова за около 15 минути. Остава да я овкусите с плодове, какао, канела, ванилия, захар, сирене – каквото ви душа иска. Прясното мляко можете да замените с кисело, както и със соево, ядково и т. н.
Увеличете малко количеството на изходните продукти – мляко и чиа. Към готовото желе  добавете накиснати и смлени ядки, сушени плодове, подсладител и подправки. Разбъркайте внимателно всичко до пълно смесване. Разделете в купички и оставете за една нощ в хладилник. На другия ден поднесете пудинга, украсен с пресни плодове.
Мнозина си правят вкъщи здравословни протеинови блокчета. Ако се чудите с какво да стегнете сместа, използвайте чиа. Така ще повишите и хранителната стойност на своите сурови десертчета.
Пробвайте да направите с нейна помощ желета и сладка от сезонни плодове.
Палачинки, бисквити, хляб и други печива
Чиа можете да добавите – смляна, или на зрънца – в смесите, които приготвяте за различните печива и сладкиши. От палачинките през бисквитите и тортите, та до хляба – тя няма да промени вкуса им, но ще ги направи много по-полезни. Само не забравяйте да добавяте повече вода, която семенцата ще поемат. Пробвали твърдят, че тя може да замести яйцата като съставка, свързваща тестото.
Вероятно след първия-втория път ще ви хрумнат множество идеи как още да приложите чиа в менюто си. Да ви е сладко!
Прочетете още:
Семена от чиа
 
 
 

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top