10 храни, богати на витамин С

- вижте ги

Мислите си, че знаете кои са най-богатите на витамин С храни? Най-вероятно сте прави, но човек има нужда от разнообразно меню. Затова ви предлагаме да се информирате за още няколко. Вкусни са и е добре да хапвате и от тях.

Червени чушки

Повечето хора предпочитат зелени чушки. Може би и вие сте от тях, затова ви обръщаме специално внимание – червените чушки са богати на витамин С и е добре да си хапвате от тях. Добавяйте ги сурови към лятната салата.

Касис

Този дребен, сладко-киселичък плод е с високо съдържание на витамин С. Хапвайте го пресен, правете си сок от него и си замразете за зимните дни. Дори изваден от фризера касисът запазва витамините си.

Сготвени червени чушки

100 грама печени или варени червени чушки съдържат 81 мг витамин С. Особено полезна е салатата от печени червени чушки с оцет, олио, чесън и магданоз.

Брюкселско зеле

Може и да не ви е любимата храна, но една порция брюкселско зеле ви дава 116 мг витамин С. Помислете дали все пак да не го включвате в менюто си от време на време.

Портокалов сок

Класиката си е класика. Не мислете с пренебрежение, че това са привнесени у нас американски нрави, а изстисквайте и изпивайте по един портокал всяка сутрин. Това ще ви даде енергия за добро начало на деня.

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-images-orange-papaya-mint-papay-leaves-white-background-image55810819

Киви

Едно киви съдържа 93 мг витамин С, колкото и чаша портокалов сок. Хапвайте по едно за следобедна закуска. Освен, че ще ви даде сили да продължите деня си, то е и много богато на фибри. Това значи, че ще ви помогне да се справите с констипацията – често срещан проблем през лятото, когато пътуванията са повече.

Папая

100 грама папая ви зареждат с 60 мг витамин С. Плодът можете да намерите в големите хранителни магазини. Хапвайте го суров или експериментирайте с някоя интересна рецепта за десерти и сладкиши.

 

Личи

Този плод е богат не само на витамин С, но и на други вещества, които засилват имунната ви система.

Зърнени каши

Те са полезни и за регулирането на метаболизма.

Поточарка

Растението се нарича още мокреш. Свежите му листа се правят на салата. Освен, че е богато на витамин С в него има още провитамин А, витамин В1 и В2 и витамин Е.

Разнообразете менюто си, със сигурност ще ви се отрази добре.

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top