Защо през есента ни се яде повече

- виж повече

как да не допуснем натрупването на излишни килограми

От седмица – две се хващате, че непрекъснато похапвате нещо. Гледате да направите пържоли на фурна или манджа с месо, картофи и сметана за вечеря. Хапването на салати или само на домати и чудесния, здравословен режим, с който свалихте излишните килца и се поддържахте във форма цяло лято, направо се е изпарил.

Не се притеснявайте. Напълно нормално е с настъпването на студените дни апетитът ви да се повиши, да приготвяте по-тежки ястия и въобще – да минавате в есенно-зимен режим на хранене. Хубавото е, че промяната ви прави впечатление. Значи ще можете да я контролирате, така че организмът ви да получава каквото му е необходимо без да напълнявате драстично.

През есента ни се яде повече, защото…

 

Като всички животни, трупаме запаси за зимата. Правим го абсолютно несъзнателно.

И проблемът може да се реши, като се наблюдаваме и ядем, колкото да заситим глада си, а не се тъпчем излишно.

 есенно похапване

Страдаме от есенна депресия. Слънцето се показва рядко, страдаме от липса на витамин Д, дните са къси, задачите ни са много, копнеем за бегрижието на лятото, стресът ни идва в повече. Без да се усетим се поддаваме на мрачните мисли, страним от приятелите си, обзема ни апатия, нищо няма смисъл. Най-често опитите за спасение от есенната депресия включват консумирането на много въглехидрати. Започваме да похапваме бисквити, тортички, пастички, бонбони, шоколад и по време на яденето, и малко след това, се чувстваме щастливи. После ни трябва нова доза шоколад, за да избегнем лапите на депресията.

 

Положете волеви усилия, не влизайте в този порочен кръг. Борете се с есенната депресия, като използвате всеки слънчев ден, за да сте навън. Разхождайте се повече, виждайте се с приятели, правете неща, които обичате и ви доставят удоволствие. Черпете се със сладко от време на време, но не прекалявайте.

Вместо това наблегнете на храни, богати на омега-3 мастни киселини.

Ако сърцето ви вие и страда за сладко, купете си десерти от типа на Roobar, яжте ябълки и круши.

Ако сте тъжни и самотни, навън няма слънце, вали и се чудите дали да не си направите чаша горещ шоколад – вземете си топъл душ, разтрийте тялото си с ароматни етерични масла и изпийте чаша топло мляко с лъжичка мед и канела.

 

Ядем по инерция. Вместо да се движим повече, както правим през лятото, ние непрекъснато посядаме или полягаме някъде. И докато си почиваме, похапваме.

Паркираме се пред телевизора и задължително гушваме купа с пуканки, чипс или нещо друго. Виждаме се с приятели, поръчваме си пържени картофи и не обръщаме внимание кога сме ги омели и си поръчваме втора порция. Пощипваме си от вкусотиите, които приготвяме в кухнята и малко след това сядаме да обядваме.

 

Механичното поглъщане на храна също е проблем, с който можем да се справим. Важно е първите няколко пъти да устоите на желанието за чипс, пуканки, втора порция пържени картофи. Ще ви е по-лесно, ако се съсредоточите върху това, което правите в момента – внимавайте във филма, наслаждавайте се на разговора.

 

Есеннта е богат сезон, наслаждавайте се на плодовете, зеленчуците, цветовете му и възможностите, които ви дава да си починете и да сключите мир със себе си.

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top