Хранене за начинаещи спортисти

- съвети

Правилното хранене е толкова важно, колкото и физическата активност. Ако сега започвате да спортувате, опитайте се да си изградите нов режим на хранене и да балансирате диетата си така, че да ви е по-лесно да постигнете крайната си цел – отслабване, стягане, трупане на мускули. Предлагаме ви няколко основни съвета по темата „хранене за начинаещи спортисти“.

Яжте преди да започнете тренировка

30 до 60 минути преди тренировка яжте храна, богата на въглехидрати: банан, малка купа овесена каша с ябълки, нискомаслено мляко с плодове или филийка пълнозърнест тост с конфитюр. Това ще ви зареди с енергия и ще можете да изпълните всички предвидени в програмата ви упражнения както трябва.

Ако тренировката ви е по-дълга, 90 минути или повече, най-добре е преди това да хапнете бъркани яйца със зеленчуци и пълнозърнест тост с конфитюр.

Пийте по 2 чаши вода преди тренировка

Дори леката дехидратация прави тренировката ви по-трудна, чувствате се замаяни, апатични, може да ви се завие свят. Обърнете внимание какъв е цветът на урината ви след тренировка – ако е бледожълта на цвят, без силна миризма, значи сте достатъчно хидратирани. Ако е потъмняла, трябва да пиете повече вода.

  хранене на спортисти

Осигурете си достатъчно електролити

Колкото по-дълго и усилено тренирате, толкова повече се изпотявате, съответно, губите сол. Важно е по време на тренировка да си набавяте електролити – натрий, магнезий, калий. В противен случай може да ви заболи глава, да се появят мускулни крампи и гадене.

Не си създавайте подобни проблеми. Пийте вода и спортни (изотонични) напитки.

Яжте отново един час след тренировка

Тялото ви трябва да се възстанови след усилената работа. Ако хапнете един час след тренировка, ще му помогнете. Ето с какво може да се поглезите:

  • пълнозърнеста питка с пилешко месо или сьомга;
  • печени или пълнени картофи със спанак и пилешко;
  • бъркани яйца с черен боб и царевична питка, за десерт – плодова салата;
  • пълнозърнеста паст с маринара сос, пилешко месо и салата от спанак.

Звучи вкусно, нали?

Не правете грешката на начинаещия – да спортувате без да се храните добре. Това може да ви донесе само проблеми, но няма да ви помогне да отслабнете по-бързо. Най-добре е да обсъдите със специалист диетата, която ще е подходяща за вашия режим на трениране, начин на живот и цели, които искате да постигнете.

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top