Хранителни добавки с калций

- виж повече

Всеки знае, че калцият е полезен за костите и зъбите. Знаете ли защо още е важно да си набавяте достатъчно количество от него и колко всъщност е достатъчно?

Калцият е полезен за

Костите

Той играе ключова роля за създаването на нова костна тъкан и за здравето на костите. Хранителни добавки с калций се препоръчват на дамите след определена възраст като превенция против остеопороза.

Сърцето и мускулите

Калцият спомага за поддържане на сърдечния ритъм и мускулната функция.

 

ПМС

Облекчава симптомите и ви помага да се чувствате по-комфортно.

Проведени са и редица изследвания, според които комбинацията от калций и витамин Д можете да предпази от рак на гърдата жени преди менопауза. Все още се правят проучвания и събират доказателства в подкрепа на това твърдение. Изследва се и ефектът от същата комбинация минерал и витамин върху жени след менопауза.

 храни богати на калций

Има ли рискови групи, които страдат от недостиг на калций

Да, това са жените след менопауза, веганите и хората с непоносимост към лактоза.

Какво калций дневно трябва да приемаме

Деца

От 0 до 6 месеца – 210 мг на ден.

От 7 до 12 месеца – 270 мг на ден.

От 1 до 3 години – 700 мг на ден.

От 4 до 8 години – 1 000 мг на ден.

От 9 до 18 години – 1 300 мг на ден.

Възрастни

От 19 до 50 години – 1 000 мг на ден.

51 години и нагоре – 1 200 мг на ден за жени и 1 000 мг на ден за мъже.

Бременните и кърмачките не се нуждаят от повече калций от посочения по-горе.

Как да си набавя достатъчно калций

Най-добре е това да става с храната. Яжте редовно сирене, кисело и прясно мляко, броколи, зеле, китайско зеле, зърнени каши, соеви продукти, тофу.

Ако по някаква причина не можете да консумирате изброените храни или част от тях, взимайте хранителни добавки калций. Препоръчваме ви обаче да не го правите на своя глава, а да се посъветвате с лекар.

Има ли странични ефекти при прекомерния прием на хранителни добавки калций

Да, има. Предозирането им може да предизвика камъни в бъбреците. Смята се, че при някои хора може да се повиши рискът от инфаркт или инсулт, макар да няма достатъчно доказателства за това.

Добре е да знаете, че при прием в нормални дози, добавките калций могат да предизвикат подуване, газове и запек.

Задължително е да се консултирате с лекар преди да ги пиете, ако взимате лекарства за сърце или диабет.

Затова ви съветваме да наблегнете на млечните продукти, броколи и зеле. Няма нищо по-здравословно от това организмът ви да си набавя необходимите му вещества от максимално естествени източници.

Прочетете още:

Хранителни добавки с цинк

Добавки за активно спортуващи
Хранене след тренировка

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top