Храните през юни

- виж повече

Ако през последните два месеца сте похапвали типични за пролетта храни и сте спортували достатъчно, значи сте успели да свалите излишните килограми и се чувствате готови за лятото. Продължавайте все така – хапвайте подходящите за сезона храни и се поддържайте във форма. Ето на какво да наблегнете в юнското си меню.

Зеленчуци

Хапвайте тиквички. Печени, задушени, на супа, на салата, пълнени – както ви харесват. В тях има доста витамин А, витамин С, витамин В.

Богати са на желязо, фосфор, калий, калций, магнезий и са с ниско съдържание на калории. (21 калории в 100 грама)

Не подминавайте патладжаните. В 100 грама се съдържат само 25 калории. Засищат ви бързо, богати са на фибри, съдържат витамини, важни за свежестта и младостта на кожата.

Правете си салата от тученица. (Припомнете си какво ви разказвахме за нейните полезни свойства.)

Не изхвърляйте от менюто си зелената салата, пресния лук, краставиците, пресните картофи. Яжте повече домати, спанак и киселец.

Плодове

Това е времето на ягодите и черешите. Забравете за други десерти и сладкиши – хапвайте от тези плодве.

Ягодите са богати на витамин С, витамин Е и каротин. Съдържат още калий,  калций, фосфор и магнезий, ниацин, желязо. 100 грама имат 30 калории. Действат освежаващо, засищат, дават ви енергия и освен това избелват зъбите.

Черешите са богати най-вече на витамин А, витамин В и Витамин С. В тях също има желязо, калий, фосфор, магнезий, калций и натрий, а също и кумарин. Съставките им са полезни за бързото съсирване на кръвта, а също и при анемия. Имат диуретичен ефект.

 череши

На пазара вече се появяват кайсии и нектарини. Включете и тях в менюто си.

Месо

Ако не ви е омръзнало, продължавайте да хапвате агнешко. През топлите дни едва ще ви се иска да ядете много месо, но гледайте поне веднъж седмично да консумирате пилешко и свинско. През останалото време наблягайте на зеленчуците, плодовете и… 

Риба

Това е сезонът, в който имате възможност да ядете най-много прясна риба и морски дарове. Възползвайте се от него.

Подправки

Босилек, копър, риган, мента, розмарин, мащерка.

Пийте домашно приготвен студен чай и прясно изцедени сокове. Избягвайте газираните напитки, те няма да утолят жаждата, но пък ще увеличат целулита ви.

Яжте леките, летни храни, те ще ви дадат достатъчно енергия за забавните летни купони.

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top