Храните през март

- вижте ги

Пролет е! Пролет е! И март е подходящото време да отворим нова глава в книгата с отговори на въпроса „Какво ще ядем днес?“. Зимното меню сигурно ви е поомръзнало, а и вече е време да подготвите организма си за топлите дни. Вижте кои са типичните за март плодове, зеленчуци, подправки и меса и ги включете в ежедневното си меню.

 

Зеленчуци

Спанак, коприва, пресен лук, пресен чесън, репички, марули – това са само типичните за страната ни зеленчуци, с които да разнообразите пролетното си меню. Не е нужно да ви описваме подробно приливът на енергия, който ще ви залее още с първата купа свежа салата. Нито пък да ви разказваме в детайли за ползите за здравето, които носят тези зеленчуци.

Към тях може да добавите екзотичните аспержи, артишок, рукола и авокадо.

Аспержите са особено богати на витамин К, С и А, а също и на калий, мед, фосфор, манган.

Обелват се добре и се приготвят сотирани, варени, печени. На вкус приличат малко на картоф. Авокадото пък може да комбинирате с месо, ориз, риба. То е приятна, свежа съставка към много солени ястия и салати.

 Аспержи

Моркови. Вярно, те са зеленчук за всеки сезон, но ви подсещаме за тях, защото са страхотна добавка към салата от пресен спанак, рукола, лимон и сурово слънчогледово семе. Трябва само да ги настържете.

Плодове

При плодовете разнообразието все още не е така голямо. Съветваме ви да продължите да наблягате на ябълки, круши, мандарини и портокали. Може да пробвате и да приготвите нещо с ревен. Малко е спорно дали това растение е плод или зеленчук, но често се среща в рецептите за сладкиши. Затова решихме да го сложим в тази графа.

 

Месо

Пилешкото и телешкото са неизменно присъствие в менюто ни, но през март и април не пропускайте да хапнете агнешко. То е богато на витамин В, желязо и постни протеини. Помага да се намали риска от анемия и да се регулират нивата на хемоглобин. Агнешко печено със зелена салата – звучи адски вкусно, нали?

Агнешко със салата

Подправки

Пресен, ароматен копър вече може да си купите отвсякъде. Той е богат на калций, манган и желязо, и е страхотна подправка за пролетните ястия.

Приятно пазаруване, готвене и похапване. Бъдете здрави!

Прочетете още:

Хранителни добавки за пролетта

Пролетна диета
Храните през февруари

 

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top