Хранителен режим и плуване

- съвети

Не е задължително да участвате в състезания, за да ходите редовно на плуване. Посещението на близкия басейн 3 пъти седмично ви гарантира стройна фигура и отлична форма, независимо по колко часа дневно прекарвате на бюро или пред компютър. Разбира се, за да ви се получи, трябва да комбинирате плуването с подходяща диета.

Консумирайте храни, богати на витамини В1 и В2 и минерали

Обърнете особено внимание на храните, които съдържат: витамин В1 – кафяв ориз, ленено семе, овес; и витамин В2 – ряпа, черен дроб, месо, риба. Недостигът на тези два витамина може да доведе до мускулни спазми, умора и загуба на апетит.

Наблегнете на цитрусовите плодове и шипките, за да си набавяте достатъчно витамин С.

Яжте редовно сирене и млечни храни, за да получава тялото ви необходимото му количество калций.

Пийте достатъчно вода

Сигурно вече ви е омръзнало да ви даваме този съвет, но няма как да го пропуснем. За хора, които не спортуват редовно, са достатъчни осем чаши вода на ден. В дните, в които ходите на плуване ви препоръчваме да пиете по поне още един литър вода. Не чакайте да ожаднеете. Пийте вода на малки глътки, но често, и по време на тренировка. В противен случай рискувате да се обезводните

Приемайте достатъчно въглехидрати

Добре е да приемате по 2,2 – 3 грама въглехидрати на килограм телесно тегло. Пълнозърнести храни, картофи, хрян, джинджифил, царевица, банан, стафиди, корнфлейкс и т. н. – имате възможност да хапвате разнообразни като вкус и допълнителни полезни вещества храни, богати на въглехидрати.

Не избягвайте протеините

Не изключвайте от диетата си месото, яйцата и млечните продукти. Добре е да хапвате сирене и мляко всеки ден. Да ядете минимум по 6 яйца на седмица, веднъж седмично да хапвате риба, а 2 пъти червено месо. Организмът ви има нужда и от растителни протеини, затова яжте редовно ядки и бобови храни.

Още няколко общи съвета

Не пропускайте закуската. Маслини, 1 сварено якце, препечена филийка с масло и сирене – това е перфектна закуска за вас. От време на време можете да я разнообразявате с корнфлейкс или овесена каша. Спрете да се храните половин до 1 час преди тренировка. След като излезете от плувания басейн изчакайте около 40 минути и приемете въглехидрати.

Всичко това не ви изглежда като диета за отслабване. И сте прави, не е. Плуването изисква здрави мускули и много сила. Ако упорствате да не ядете и да плувате редовно, скоро ще започнете да се оплаквате от силна умора, слабост, световъртеж и какво ли още не. Не се притеснявайте, няма да напълнеете, ако спазвате изредените по-горе съвети. Напротив. Ще балансирате с плуване и ще се чувствате здрави, слаби и красиви.

Прочетете още:

Как да се сдобием с плосък корем

Спортни добавки
Таблетки, кристали или бластъри за вана

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top