6 храни за детето през есента

- вижте кои са

Искате детето ви да е здраво, весело и да има енергия за учене и игри? Затова и често се чудите дали менюто му е достатъчно разнообразно и здравословно. Не се притеснявайте. Следвайте естествения природен календар, когато готвите и пазарувате и за хлапето ви, а и за цялото семейство, винаги ще има вкусна, разнообразна и здравословна храна. Вижте кои храни не бива да пропускате да сложите в чинията на вашето съкровище през есента.

Пащърнак

Не ви звучи като нещо, което детето ви би яло доброволно, нали? Зависи как го поднесете. Пащърнакът прилича малко на бял морков. Богат е на витамин А, витамин С, калций, желязо и фибри. Сладникавият му вкус ви позволява да го комбинирате с картофи, моркови, домати. Можете спокойно да го правите на крем супа. Така най-лесно ще накарате вашия мъник да похапва от него.

 Пащърнак

Ряпа

Тя също не е сред любимите зеленчуци на децата – вкусът й е леко горчив. Ряпата е отличен източник на витамин С и фибри. Правете редовно салата от прясно зеле, с цвекло, ряпа, лимон, сол и зехтин. Червеният цвят и специфичният кисел вкус на салатата ще спечелят детето ви за каузата на здравословното хранене.

Тиква

Тя е изключително полезна. Богата е на витамин С, бета-каротин, фолиева киселина. Печената тиква с мед и орехи е страхотен десерт. Можете да потърсите и рецепти, в които от тиквата се прави гарнитура за основни ястия. Това ще внесе свежест и лека екзотична нотка в ежедневното меню на детето ви. Крем супата от тиква (със сирене в добавка) и тиквеникът също са вкусни и здравословни гозби.

Тиква

Ябълки и круши

Това е техният сезон. Непременно научете детето си да похапва от тях. Това са едни от най-богатите на фибри и витамини плодове. Ябълките са полезни и за зъбите. Нарежете плодовете в причудливи форми или украсете една топка сладолед с тънки резени ябълки и круши. Можете да ги сервирате също с палачинки или с кисело мляко.

 Ябълки и круши

Боровинки

Децата ви ще се влюбят във вкуса им и това е чудесно, защото боровинките са полезни за очите, подсилват имунната система и дават допълнително енергия. Може да ги правите на сладко, на сок, да ги сушите, да си слагате в кифлички и кексове. Във всеки случай, ако хлапето ви ги предпочита сурови, просто се погрижете през цялата есен близо до него да има купичка с боровинки.

 Боровинки

Смокини

За съжаление децата не са големи почитатели на смокините. Вкусът към този уникален плод в повечето случаи се развива по-късно, но нищо не ви пречи да опитате. Можете да ги направите на пюре, да ги сервирате с кисело мляко или пък с бисквити. Този плод е изключително хранителен и две големи смокини са достатъчни за закуска между храненията на детето.

 Смокини

Възползвайте се от богатствата на есента, за да сервирате на вашето съкровище прясна, здравословна и вкусна храна.

Прочетете още:

Здравословно хранене на малките ученици

6 съвета за здравословно хранене на децата

Как да готвим разумно за детето си

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top