подходящи за влизане в работен режим

Сменихте ли вече летния си начин на хранене с есенен? Вярно е, че за да купонясвате и приключенствате през ваканцията са необходими сили и енергия, но изискванията на работния сезон също не са за подценяване. Затова е по-добре бързичко да вкарате нови храни в диетата си.

Киноа

Тази зърнена храна е изключително питателна и богата на въглехидрати и протеини. Тя ще ви държи сито дълго време и ще ви даде много енергия. Чудесна идея е да объркате киноа, стафиди, бадеми и канела и да ги хапвате за закуска или пък да добавите само киноа към салатата си на обяд.

 Киноа

Овесени трици

Те са много добро решение за закуска през есента, защото стабилизират нивата на кръвната захар и са доста хранителни. Ако сте с ниски нива на кръвната захар и припадате често, защото забравяте да ядете от работа, непременно хапвайте овесени трици. А най-добре е да добавите към тях и плодове и лъжица мед.

Сьомга

Мазните риби винаги са полезни заради високото си съдържание на омега 3 мастни киселини. Хапвайте сьомга през есента, защото полезните вещества, съдържащи се в нея, играят важна роля за повишаване на енергията и за подобряване на мозъчната дейност и кръвообращението.

 Сьомга

Къри

Вкусно е и можете да го хапвате навън или у дома. Към кърито обикновено се добавя куркума, канела, кимион. Ястието нормализира нивата на кръвната захар и увеличава енергията ви.

Соеви и всякакъв друг вид ядки

Писали сме и преди по темата – ядките винаги са полезни. Ако сте ги забравили през лятото, започнете да хапвате от тях отново. Пробвайте и олющени соеви ядки. Те са богати на витамин В, мед и фосфор и ви дават много енергия.

Тиква

Тиквата е вълшебна храна. Дори да не хапвате редовно от изброените по-горе вкусотии, то задължително яжте тиква. Тя съдържа така необходимия ви през студените и мрачни дни витамин D. Богата е още на каротин, на витамин Е, витамин С и витамин В. Консумацията й ще се отрази добре на кожата, ноктите и косата ви в студеното време.

Правете си печена тиква, рачел или тиквеник – колкото по-редовно ядете тиква през студените месеци, толкова по-малка ще е вероятността да пипнете някое вирусно заболяване.

 Печена тиква

Ако вземете навременни мерки против есенната депресия и спазвате подходящ за сезона и натоварването ви режим за хранене, ще бъдате жизнени, енергични и усмихнати през целия сезон.

Прочетете още:

Сурови или печени ядки

Пшенични трици
 
Имуностимуланти – вредни или полезни

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top