Здравословно хранене на малките ученици

- съвети

Децата ви тръгват на училище. Не можете да повярвате, че ще бъдат първи клас или пък втори. Струва ви се, че допреди няколко дни ги разхождахте с количка в парка. Времето наистина лети бързо, включително и това, което е подходящо, за да им помогнете да изградят здравословни хранителни навици. В училище те са далеч от вашите очи и невинаги знаете какво ядат. Помъчете се да промените това и да осигурите на хлапето си здравословен хранителен режим, независимо дали у дома или навън. Това определено ще се отрази и на енергията му, на способността му да се концентрира и да учи.

Закусвайте заедно

Предлагаме ви три варианта за здравословна закуска:

  1. Препечена филийка с масло и сирене, едно яйце и чаша мляко. Тази закуска ще държи детето ви сито до обяд.
  2. Овесена каша с плодове, мед и мляко. Този вариант ще му даде много енергия, но още към 10:30 – 11 часа детето ще има нужда да хапне нещо.
  3. Домашно приготвен кекс и прясно мляко.

Няма как да убедите детето си, че закуската е едно от най-важните хранения за деня, ако самите вие го карате само на кафе. Така че сервирайте масата за двама.

 Здравословно хранене на ученика

Научете детето да си носи храна за обед

Може в училището да има стол, може и да няма, със сигурност е по-добре да приготвите обяд на детето си у дома. Как да го накарате да го носи? Ако го научите отрано, този въпрос въобще няма да стои. Разбира се, нужно е да проявите и малко фантазия.

Предлагаме ви няколко идеи за здравословен обяд:

  • Таралежчета от кайма, комбинирани с мишка от картоф и прясно нарязана чушка.
  • Хумус с късчета пиле и две парчета краставица. (Не забравяйте да разкажете на детето си някоя приказка, свързана с произхода на хумуса и да му подскажете какви суперсили ще придобие, ако яде редовно от него.)
  • Панирани чушки и парче сирене.

Подгответе и следобедна закуска

Не, няма нужда да пържите мекици и филии. Достатъчно е да сложите в кутията с обяда една шепа вкусни ядки и малко сушени плодове. Разнообразявайте ядките – кашу, бразилски орех, бадеми.

За вечеря правете пилешка или зеленчукова супа. Експериментирайте с различни рецепти за крем супи. Поднасяйте на детето си лека, топла, течна храна.

И непременно приготвяйте десерт – най-добре е да е от тиква, защото тя е изключително полезна за здравето и на малки и на големи.

Не насилвайте малкия човек. Подхождайте с търпение и хитрост, давайте му личен пример и той със сигурност ще заобича зеленчуците, плодовете и суровите ядки.

Прочетете още:

 

Яйцата – полезни или не 

Хрупайте моркови
Защо е полезен бразилският орех

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top