Здрави през зимата

- 5 начина да се предпазим от болестите

За вас зимата е сезонът на носните кърпи, чаят с мед и досадната температура. Често се чувствате отпаднали и апатични, а децата ви носят от училище и детската градина всякакви вируси и бацили. Само като си представите опашката пред лекарския кабинет и свят ви се завива. Вземете мерки. Освен да се консултирате с лекаря си за подходяща противогрипна ваксина и да потърсите хомеопатични имуностимулатори за цялото семейство, има още 5 начина да са отървете от досадните зимни болести.

Спете между 7 и 9 часа

Забелязали ли сте, че със застудяването и скъсяването на деня ви се спи все повече? А спите ли достатъчно? Най-вероятно не. Закрепили сте положението с 6 часа на нощ и това е. Слушайте тялото си. То знае по-добре от вас кога има нужда от повече почивка. Специалистите препоръчват между 7 и 9 часа сън. Старайте се да си ги набавите.

Закусвайте обилно

Овесена каша с мед, препечени филийки с масло и едно твърдо сварено яйце – стабилната закуска ви дава енергия и топлина. Не я пренебрегвайте. Една купичка овесена каша, комбинирана със сушени кайсии, стафиди и нарязан банан ви дава необходимите витамини и минерали. Препечените филийки с масло и сирене и вареното яйце са класическа закуска, с която се чувствате сити и силни чак докато дойде време за топлата пилешка супа на обяд.

 Здрави през зимата

Пийте прясно мляко

Всяка сутрин пийте по една чаша мляко с мед и канела. Или пък вечер. А най-добре и сутрин и вечер. То действа сгряващо, успокояващо, подобрява съня и засилва имунната система. Карате децата си да го пият, нали? Погрижете се и за себе си.

Яжте повече плодове и зеленчуци

Няма нужда да ви напомняме това? Сигурни ли сте? Истината е, че през зимата по-често се случва да изпитваме вътрешен дискомфорт, който се опитваме да запълним с ядене. Предимно на джънк фууд, домашни сладкиши в промишлени количества и тежки манджи с месо, картофи, сметана, гъби. Вярно, че по празниците е трудно, но през останалото време, опитвайте да се храните здравословно. Заменете всички вредни дребни храни, с които се тъпчете между обяда и вечерята с плодове, зеленчуци и ядки.

Практикувайте зимни спортове

Колкото повече държите децата затворени в къщи, за да не изстинат, толкова по-голяма е вероятността да се разболеят веднага щом си подадат носа навън. Затова, вместо да се излежавате по диваните и да гледате телевизия, екипирайте се добре и посетете семейно зимната пързалка. Карайте кънки, шейна, отидете на ски, макар и само за един ден или просто се разходете из зимния парк. Смехът, движението, свежият въздух ще прогонят всички болести далеч от вас и близките ви.

Прочетете още:

5 билки за течащ нос

Предпазване от грип чрез хомеопатия
Ползата от цитрусовите плодове

 

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top