Чай или кафе
25.09.2013

Чай или кафе

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading ... Loading ...   |   1 Коментар

Опитвате се да водите здравословен начин на живот и се чудите дали не е време да спрете кафето. Само дето не знаете как ще си отваряте очите сутрин без спасителната течност, нито пък как ще издържите натоварените работни дни. Пробвайте да пиете чай. Не, това наистина не е напитка само за болни хора. Различните видове чай ще ви разкрият цял нов свят от вкусове, аромати и въздействия.

Кофеин се съдържа и в чая и в кафето. И в двата случая колко кофеин ще приемете зависи от това какво количество кафе/чай сте сложили в една чаша вода. Колко силен е чаят зависи и от това колко дълго го киснете във водата. И все пак в него определено има по-малко кофеин, а действието му е по-плавно и меко отколкото при кафето. Чаят  прояснява мозъка и ви помага да се концентрирате по-лесно.

Доказани са и няколко други предимства на чая:

Действа добре на зъбите и дъха. Кафето е една от основните причини за променения цвят на зъбите и за тяхната крехкост. Чаят не ги потъмнява, а флуоридът, който се съдържа в него, спомага за появата на по-малко пукнатини и кухини. Освен това полифенолите, които се съдържат в него предотвратяват развитието на бактерии – отговорни за лошия дъх.

Намалява холестерола. Смята се, че пиенето на 3 и повече чаши чай на ден намалява с 20% риска от инсулт.

 Чай или кафе

Ускорява метаболизма. Това е валидно за повечето видове чай, но ако искате наистина бърз ефект, наблегнете на зеления. Редовният прием на зелен чай категорично ускорява метаболизма. Същото може да се каже и за кафето? Всъщност, то подтиска апетита, но не помага на тялото да изгаря мазнините.

Действа като антидепресант и намалява нивата на стрес. Черният чай намалява нивата на кортизол – хормонът на стреса – в организма. Зеленият чай действа успокояващо и освежаващо и в момента се правят проучвания какво точно е въздействието му върху хора, страдащи от умерена и тежка депресия.

Провеждат се и редица изследвания, според чиито първи резултати, чаят съдържа мощни антиоксиданти, които помагат за предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания, рак, диабет, остеопороза и дори болестта на Алцхаймер. Но да не забравяме, че това все още са проучвания на ранен етап.

В крайна сметка не е нужно да се отказвате от кафето или да избирате. Просто намерете златната среда. Пийте по едно кафе дневно, а през останалото време се подкрепяйте с чай. Сигурни сме, че експериментаторският ви дух няма да устои на многобройните изкушения, които се предлагат в магазините за чай, а организмът ви сам ще усети какво е най-добро за него.

Прочетете още:

Почистете лицето си с чай 

Чай през лятото 

Традициите на изтока: чаят

 

Може да разгледате всички видове чай тук и кафетата тук.

 

Етикети: ,

Сподели:

коментари 1 Вашето мнение

  1. 1
    [...] January 23, 2014 | 16 Comments Някак така са се стекли обстоятелствата, че самият прием на течности при мен винаги изискваше усилие. 1-2 чаши кафе на ден бяха добре дошли, но чистата вода, чайове – “не, мерси, не съм жадна”. Просто наистина не се чувствах жадна. Почти никога…  Както, вероятно, се досещате, в един момент това се превърна в проблем. Дехидратиран, обезводнен организъм няма как да функционира качествено и да дарява с добро физическо състояние и самочувствие. Хубавото в случая е, че навиците се променят, когато наистина го поискаме.  Онова, което поисках в случая (разбирай, challenge-нах се) беше да се науча да пия повече течности. Като под течности визирам чиста вода и чайове (защо чайове – тук).  [...]

Остави коментар