6 съвета за здравословно хранене

на децата през лятото

Вие и детето ви със сигурност сте единодушни, че няма нищо по-хубаво от дълга лятна ваканция. Е, за вас изникват някои затруднения, защото не е лесно да следите дисциплината и се притеснявате за вашия хлапак, който преследва приключенията из целия град, докато вие сте в офиса. Сигурни сме, че ако се стремите да поддържате приятелски, а не наставнически отношения със своето дете, то няма от какво да се притеснявате. Ето и някои малки трикове, които да приложите по отношение на храненето, за да сте сигурни, че детето ви няма да кара по цял ден на Макдоналдс и чипс.

Не забранявайте, обяснявайте.

Колкото по-категорично забранявате вафлите, чипса и хамбургерите, толкова по-бързо след като оставите детето си без надзор, то ще се натъпче с тях. Обяснете разумно и с примери на хлапето си защо всъщност не е добра идея да яде само фаст фууд и сладки неща. И естествено, разрешавайте му да хапва от тях от време на време.

Възпитавайте кулинарно любопитство в детето си.

Пробвайте нови рецепти и подправки у дома. Когато излизате на семейна вечеря, не спирайте в най-близката пицария. По-добре отидете на индийски, марокански, турски или какъвто друг си харесате ресторант. Покажете на вашето хлапе, че има комбинации от зеленчуци, подправки и месо, които са вкусни и здравословни. Направете го откривател на вкусотии.

Лятото е много подходящ сезон за това. Вие нямате толкова много работа, а то е свободно по цял ден. Илезте заедно.

Научете детето да готви.

Ако детето ви е малко по-голямо, отделете време и започнете да го учите да си приготвя само храна. Дори и ако това означава просто да нареже доматите със странна форма, да им направи очи от сирене и усмивка от кашкавал.

 Child cooking

Не му позволявайте да си ляга много късно.

Каква връзка има това със здравословното хранене? Според някои проучвания децата, които си лягат късно и не използват по предназначение най-пълноценните часове за сън – до 24:00 – са по-предразположени към напълняване и затлъстяване от останалите.

Дръжте на междинните хранения.

Леката предиобедна закуска – плод или кисело мляко, както и лека следобедна закуска, засищат децата и им осигуряват достатъчно енергия. Така те не се тъпчат на закуска и вечеря и са по-малко склонни да похапват непрекъснато бонбони и сладкиши.

Правете фрешове.

Или научете детето си да ги прави само. Разумен начин да избегнете постоянното пиене на газирани напитки и да подтикнете детето да приема достатъчно течности.

Здравословното хранене никога не се свежда само до разчет на калории и поставяне на ограничения. Научете детето си да се наслаждава на добре приготвена, топла и прясна храна, като знае, че винаги може да си позволи хамбургер или вафла, ако толкова много му се приядат. Така ще му създадете полезни навици за цял живот без да го карате да се чувства зле.

Прочетете още:

Как да готвим разумно за детето си 

Детска козметика 
Парфюми за деца – да ги ползваме ли 

 

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top