5 протеинови добавки

Влезете във форма...

Тренирате усилено. Искате да влезете във форма за идващите топли дни, твърдо сте решени да натрупате мускули – каквато и да е причината, ще имате нужда от специална диета, както и от протеинови добавки. Гейнърите – хранителни добавки за спортисти – имат различно съотношение между белтъчини, въглехидрати и мазнини и е задължително да четете етикетите преди да купувате. Гейнърите за тегло съдържат повече калории и се препоръчват за хора, които искат да натрупат мускулна маса.

Протеинови закуски

Ще ги намерите в много варианти. Гевречета с протеин, зърнени храни, богати на белтъчини, пуканки, чипс с протеини – четете внимателно етикетите на различните продукти. Тези закуски са с различно количество калории и в зависимост от това на коя марка са, имат различно съотношение между мазнини и въглехидрати.  

 

Протеин на прах

Има различни видове протеин на прах:

– казеинов протеин,

– яйчен протеин,

– соев протеин – препоръчва се за вегетарианци,

– суроватъчен протеин изолат,

– суроватъчен протеин.

Протеинови добавкиВсеки от тях е с много ниско или с почти никакво съдържание на мазнини и въглехидрати, понякога и подсладител, и е подходящ за постигането на различни цели. Най-добре е да се консултирате със своя фитнес инструктор преди да направите избора си.

Протеинов бар

Има протеинови барове, които ще ви помогнат да намалите теглото си. Те са с по-малко фруктоза. Други, са предназначени за хора, които се опитват да увеличат теглото си и са с високо съдържание на калории и въглехидрати. В повечето случаи се препоръчва на хора, които досега не са променяли режима си на хранене. За да се ориентирате кой протеинов бар е подходящ за вас, със сигурност ще трябва да се консултирате с фитнес инструктора си.

Продукти, заменящи храната

Това разбира се, е образно казано. Нищо не може да замени храната. Те са с ниска стойност на калориите, в състава им влизат ненаситени мазнини и въглехидрати и могат да бъдат намерени на пазара в прахообразно състояние или под формата на напитки. Продуктите, заменящи храната, ви помагат да се храните по-пълноценно без да увеличавате теглото си.

След като имате обща насока, посъветвайте се с фитнес инструктора си коя протеинова добавка за тегло ще е най-подходяща за вас и започнете да я приемате. Не забравяйте обаче, че тя не може да заместите балансираната диета и здравословният дневен режим на работа, спорт и почивка.

Прочетете още:

Спортни добавки 

Хранителните добавки 

Факти за живот във форма 

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top