Кълнове – организъм

- как влияят на организма?

Вкусни, полезни, достъпни – това са трите думи, които характеризират кълновете. В тази статия ще се спрем по-подробно на качествата на различните видове и цялостното им влияение върху организма ви.

Общо въздействие:

– Дават стабилност на кръвоносната, нервната, лимфната и храносмилателната система.

– Грижат се за нормалната обмяна на веществата.

– Подобряват еластичността на мускулите и поддържат подвижността на ставите.

– Осигуряват по-голям приток на кислород в кръвта.

– Спомагат за изхвърлянето на токсини, мъртви клетки, излишен холестерин и др.

– Дават ви шанс да живеете по-дълго.

Ако решите да пазите диета, добре е кълновете да съставят голяма част от нея. Те са богати на хранителни вещества и фибри, усвояват се лесно и ще ви помогнат по-бързо да постигнете резултат без да нанесете травми на организма си.

Предлагаме ви да проследите какви са качествата на различните групи кълнове, за да можете да се възползвате максимално от тях.

Соеви кълнове. Те са може би най-популярните в България. Полезни са за хора с високо кръвно. Съдържат в себе си много протеини, минерали (желязо най-вече), мазнини и витамини – А, С, В1 и В2 и е най-добре да се консумират сурови.

Житни кълнове. Влияят благоприятно на кожата и косата. Особеността им е, че трябва да се консумират редовно, за да се проявят полезните им качествата и да спомагат за прочистването на целия организъм. Съдържат много витамини от групата В и С и витамин Е в огромни количества. Богати са на фосфор, магнезий и калций.

 кълнове

Бобови кълнове. Действат антимикробно и диуретично и свалят нивото на кръвната захар. Те са полезни за хора със слаба имунна система. Съдържат много белтъчини и витамини – А, С, Н, както и желязо, бор и силиций.

Лещени кълнове. Ако се уморявате лесно, имате анемия или сте дама в менопауза, ви препоръчваме да ги консумирате в големи количества. Тези кълнове стимулират образуването на женски хормони. Съдържат много протеини, желязо, каротин, както и витамин РР, подпомагащ клетъчните процеси.

Грахови кълнове. Перфектната превантивна мярка спрямо сърдечносъдови заболявания. Тъй като съдържат много целулоза, понижават нивото на холестерола. Богатството им на аминокиселини, витамини от В група и белтъчини, помага да повишите тонуса си и да получите допълнителна енергия.

Кълнове от лук. Знаете, че лукът е полезен, но неговите кълнове направо творят чудеса, тъй като са естествен антибиотик. Те могат да помогнат на организма ви да се справи с хроничната умора, косопад, затлъстяване, запек, ревматизъм, повишено кръвно налягане, грип, кашлица, бактерии в устната кухина и чревни паразити.

Кълновете от люцерна са също много популярни, макар и под името „алфа”. Те са богати на протеини и фибри и често се предлагат смесени с кълнове от червена ряпа. Тази комбинация действа прочистващо на организма ви, засилва растежа на косата, заздравява ноктите, спомага за съсирването на кръвта и обмяната на веществата. Съдържа много хлорофил, фосфор, желязо, магнезий, калций, мед и кобалт, както и огромно количество витамини (А, Д, Е, К, С, B1, B2, B6, B12, B5, H)

Ленени кълнове. Богати са на калций. Съдържат ленено масло, което подпомага дейността на стомашно-чревния тракт. Препоръчват се за деца, бременни жени и активно спортуващи.

Слънчогледови кълнове. Благодарение на тях се забавят процесите на стареене. Съдържат аминокиселини, протеини и минерали – желязо, фосфор, магнезий, цинк, калций, които ви предпазват от чернодробни и сърдечносъдови заболявания.

Това са някои от основните групи кълнове и техните качества. Комбинирайки ги заедно с различни био продукти, можете да получите балансирано и абсолютно здравословно меню. Подобен начин на хранене би компенсирал и посещенията ви на ресторанти за бързо хранене през работните дни. Опитайте.

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top