Сушените плодове

Във всяка статия за диета и здравословно...

Във всяка статия за диета и здравословно хранене, която четете, се набляга на плодовете. За съжаление студът встъпва в правата си и разнообразието от плодове на пазара не е толкова голямо. Затова и някои хора често посягат към сушените плодове. Други пък просто обичат да седят с купичка стафиди, сушени кайсии, сливи и ябълки и да похапват, докато гледат телевизия.

Полезни ли са сушените плодове всъщност?

Вярно е, че плодовете под каквата и да било форма са по-полезни от едно парче торта „Гараш” или един „Тублерон”. Но все пак е важно да знаете, че заедно с водата, в процеса на сушене от плодовете изчезват и голяма част от витамините и минералите, включително витамин С и калият. Захарите стават по-концентрирани и съответно със сушените плодове поглъщате повече калории.

Ако не си правите сами сушените плодове и не купувате от някоя баба на пазара, а взимате опаковани, запечатани, фабрично произведени, имайте предвид, че за консервант се ползват сулфити. Някои хора са алергични и могат да реагират много тежко на храни, които съдържат сулфити. Затова много внимателно четете етикетите или просто си харесайте сушени плодове от някоя баба на пазара. Може да нямат страхотен пазарен вид, но ще са чисти.

От друга страна сушените плодове са добър източник на фибри и по-груба храна, които подпомагат здравето на дебелото черво. Други две техни достойнства, които не бива да се пренебрегват, са компактността им и способността на малко количество сушени плодове да ви засити за известен период от време. Това означава, че можете да държите винаги едно пакетче в чантата си или в шкафа в офиса. Когато сте затрупани от работа и нямате време да си осигурите нормална храна, не е нужно да ядете сандвичи. Похапнете малко сушени плодове, за да стабилизирате кръвната захар и след това си подарете здравословна вечеря или обяд.

За да извлечете максимални ползи за здравето си от тях, смесвайте ги с овесени ядки и кисело мляко. Това е отлична закуска. С нея получавате достатъчно енергия, за да сте в добра форма без да ви е тежко на стомаха.

Редувайте свежи цитрусови и сушени плодове. Така цяла зима ще запазите добрата си фигура и няма да ви липсват витамини.

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top