Как да получа достатъчно протеини, ако не ям месо?

Повечето хора смятат, че само месото осигурява...

Повечето хора смятат, че само месото осигурява на организма необходимите протеини. Всъщност можете да ги получите от всяка храна. Изследванията показват, че  бобът, зърнените храни и зеленчуците, могат да ви дадат повече протеини, отколкото от някои видове месо.
Градивните елементи на протеините са всъщност органични съединения, наречени аминокиселини. Те са множество видове, изпълняват различни функции в организма ни и са основна част от всеки тип клетки. Част от аминокиселините са абсолютно необходими на човека, но тялото не може да ги произведе само и те трябва да бъдат набавени от други източници.
Как да получа достатъчно протеини, ако не ям месо? 1Организмът не абсорбира протеина такъв, какъвто е, а го разлага на аминокиселини, които обработва според собствените си нужди. Няма гаранция, че високото съдържание на протеини в определени храни, ще набави всичко необходимо на организма ви. Всъщност понякога от продукти с ниско съдържание на протеини можете да имате повече полза.
За вегетарианците източници на протеини са млякото, яйцата, соевите продукти, както и различни видове зърнени храни, боб и ядки. Имайте предвид обаче, че соята, макар да може да набави на организма ви необходимите аминокиселини, не бива да се консумира в големи количества, защото може да навреди на здравето. И тъй като не можете непрекъснато да ядате бразилски орехи, леща и соя, е добре да консумирате храни с ниско до умерено съдържание на протеини, които взети заедно набяват нужното за организма ви количество. Комбинацията от царевица и черен боб, например, ви дава пълен комплект от аминокиселини.
Ако не искате да се занимавате с това да следите, кои продукти се съчетават най-добре, просто се погрижете да ядете разнообразна храна – семена, плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни, сирене, мляко, леща и ядки.
Най-добре е да се доверите на организма сияжте това, което ви се яде. Важно е да се храните бавно, да седите удобно, да изпитвате удоволствие от ястията. Това включва в себе си и разнообразието. Ако нещо ви е омръзнало, не го яжте само, защото е полезно.
Особено летният сезон, дава невероятни възможности за разнообразна вегетарианска храна. Възползвайте се.

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top