Здравата коса значи здрава храна

Четвърт от обема на косъма се дължи на водата в него...

Здравето на косата може да се поддържа с подходяща козметика и редовни посещения при фризьор. То обаче зависи и много от това, какво ядем. Определени диети поддържат в добра форма не само цялото тяло, но също косата и ноктите.

Важно е да знаете, че за здравата и хубава коса най-важна е водата. Четвърт от обема на косъма се дължи на водата в него. Само достатъчно хидратираната коса е мека. Ето защо, поемайки течности, пречиствате организма си от отрови и се поддържате в добър вид.

Косата страда и ако в диетата липсва желязо. Това е така, защото този елемент е необходим за пренасянето на кислород до косъма. Желязо има в червеното месо, зеления грах и фасул и разбира се – в копривата. То може и да се приема като хранителна добавка, но много предпазливо, само след консултиране със специалист.

Диетата непременно трябва да включва и морска храна, в която се съдържа цинк и мед. Известно за цинка е, че предотвратява косопада. Медът пък придава по-блестящ и плътен цвят на косата. Стридите и скаридите съдържат особено голямо количество мед. Този минерал освен това може да се набави и от черния дроб, пресните зеленчуци, ядките и семената.

Не бива да се пренебрегва и витамин А, който се грижи за скалпа. Има го в млякото и млечните продукти, яйцата, черния дроб и бетакаротиновите (оранжевите и жълтите) плодове.

Витамините В (месото, млякото, яйцата, ядките и рибата) и С (цитрусите, магданозът) се грижат за здравината на косъма, засилват растежа и предотвратяват цъфтенето, а протеините (месо, мляко, яйца, зърнените храни и ядките) изграждат корена му.

Голяма част от съставките се предлагат и като хранителни добавки – поотделно и в комплекс за коса. И така, ако искате да имате здраво тяло, не забравяйте, че това включва и здрава коса!

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top