Устойчива мода

 и козметика 

Наред с бързия живот и бързата храна през последните години все по-бърза става и модата. Производителите изкарват нови колекции буквално всяка седмица. Потреблението се насърчава всячески. Вероятно и вие имате у дома не една дреха, която никога не сте обличали и никога няма да облечете. Ежегодно се изхвърлят хиляди тонове неносени дрехи и текстил, за които са похабени ценни природни ресурси и са увеличени отпадъците, изхвърляни в природата. А самите дрехи са все по-некачествени и нетрайни.

Какво е устойчива мода и козметика?

Устойчивата мода се появи в резултат на стремежа за ограничаване на бързата мода, безумното разхищаване на ресурси и замърсяване на природната среда. Производството ѝ се характеризира с

  • качество на дрехите, правещо ги по-трайни, с възможност за по-дълга употреба (бавна мода);
  • влагане на органични суровини с възможност за многократно рециклиране;
  • използване на технологии, които свеждат пилеенето на прясна вода и изхвърлянето на вредни химикали до минимум
  • загриженост за устойчивото развитие на местните общности, ангажирани в производствения процес;
  • щадящо отношение към животните и т. н.

Тенденцията към устойчивост бързо излезе от рамките на модата, обхвана производството на аксесоари и на козметика. То следва общоприетите принципи за устойчивост, чиято цел е запазването на природната среда, която да осигури нормалния живот и на следващите поколения. В същото време продуктите са максимално безвредни и безопасни за потребителите и допринасят за оптималното функциониране на кожата, косата, ноктите.

Устойчива и органик козметика

Те се базират на едни и същи принципи и произтичат от една и съща загриженост за по-чиста планета, стабилно развитие на общностите, полезност и безопасност за потребителя. Но за разлика от устойчивата козметика, която е по-скоро резултат от осъзнатата отговорност на производители и търговци и потребителския натиск, органик козметиката е сертифицирана според строгите изисквания на оторизирани сертифициращи организации.

Сертифицираните съставки трябва да са повече от 95% от съдържанието на продукта. Животът му е проследим от отглеждането на растителните суровини до пласмента и продажбата на всяка опаковка. Върху нея трябва да стои знака на сертифициращата организация. У нас е прието наименованието биокозметика.

Каква е ролята на потребителите?

Дали ние, потребителите, можем да направим нещо за утвърждаването на устойчивата козметика и мода? И още как! Индустрията произвежда, за да продава. И конвенционалният, и устойчивият продукт разчитат на нас. Ние решаваме с избора си и с парите си кой от тях да има бъдеще и кой не. Всъщност, като потребяваме днес, ние определяме и собствения си живот утре, и този на децата ни след време.

Затова, когато следващия път избирате козметика за себе си и за близките си, четете внимателно етикета.

Прочетете още:
„Органични козметични продукти“

„Натуралната козметика съществува от хиляди…“
„Как да избираме органично чисти продукти“

 

 

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top