Упражнение и стрес

Физическите упражнения ви помагат да стимулирате интуицията си и да намирате...

Чудите се на хората, които ходят поне два пъти седмично на фитнес или аеробика. Не разбирате откъде намират време или си мислите, че няма нужда да спортувате, защото харесвате фигурата си. А как се справяте със стреса и нервното напрежение?

Един от начините да ги контролирате са редовните физически упражнения. Благодарение на тях не само стопявате излишни килограми, но подобрявате кръвното налягане и давате на мозъка си почивка.

Физическите упражнения ви помагат да стимулирате интуицията си и да намирате по-лесно решение на важни за вас проблеми. Защо? Просто е. Когато поставите на мозъка си задача, той събира информация, преработва я (анализира и синтезира) и започва да търси различни решения. Ако не сте непрекъснато съсредоточен върху проблема и си дадете възможност да преработите информацията на подсъзнателно ниво, то правилното решение ще изплува много по-лесно и бързо.

Сами ще усетите, че спортът под каквато и да било форма, ви дава възможност да се разтоварите от негативните емоции по здравословен начин. Така контролирате по-добре гнева и агресията си.

При правенето на упражненията освобождавате ендорфини или т. нар. хормони на щастието и можете да издържите на много по-голям психологически натиск от хора, които не спортуват.

Ако изберете да не правите упражнения в къщи, а да практикувате спорт, в който играчите са разделени на отбори, печелите още един положителен ефект – социалната подкрепа. В отбора вие имате точно определено място, права и задължения и знанието за това ви носи спокойствие, а останалите в отбора и състезанията, в които участвате заедно ви карат да се чувствате полезна част от нещо много по-голямо, което забавлява вас, хората, с които играете и тези, които ви гледат.

Как да изберете тази спортна активност, която би била подходяща за вас? Помислете какво ви доставя удоволствие, какво би ви забавлявало – да правите джогинг, оставайки насаме със себе си и любима музика, да медитирате и да правите упражнения за стягане и разтягане в къщи пред огледалото, да бъдете в един отбор с много хора, да ходите на фитнес или на пилатес? Помислете и по кое време на деня ще ви е най-удобно да спортувате. Така ще можете да изберете това, което ви харесва най-много. А ако се забавлявате, то със сигурност ще бъде и най-полезното за вас.

На каквото и да се спрете, направете си програма за постепенно натоварване и я спазвайте. Добре е да се консултирате със специалист.

Физическите упражнения ще ви помогнат да се чувствате във форма и с повишен тонус. Така ще привлечете погледите на повече хора около себе си. Ако сте спокойни и усмихнати, ще общувате с околните много по-лесно и приятно. Новите контакти с интересни хора със сигурност ще ви донесат още положителна енергия. Затова не се колебайте. Започвайте!

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top