Протеин

 на прах

Протеинът на прах най-често е първата добавка, която спортуващите и ходещите на фитнес избират да добавят в храненето си, когато се отдадат на активния начин на живот. Протеинът на прах носи редица ползи за балансираното хранене, изграждането на силна мускулатура, намаляването на мускулната треска и много други. Съществуват както много вкусове, така и много видове храни, от които той се набавя – от растителни до животински, всеки със своите конкретни ползи и специфики. Какво трябва да знаем за този незаменим хранителен продукт и може ли да ни бъде полезен и на нас?

Кога и как се приема?

Един от главните плюсове на протеинът на прах, е че той е изключително лесен за приемане и за включване в храненето ни независимо от нашата диета. Също така, продуктът предлага разнообразие от рецепти. Най-основният начин за приемане е чрез протеинов шейк. Това може да бъде обикновен шейк с протеин на прах и вода, или можем да добавим мляко, плодове, фъстъчено масло и всякакви други вкусни и полезни съставки по наша преценка. Протеинът на прах често се използва и в рецепти за протеинови палачинки, бисквити и каквито още сладки изкушения се сетим. Той е удобен и за носене на път, тъй като не заема много място и винаги можем да си направим протеинов шейк дори и в едно шише за вода.

Относно приемането на протеинът на прах има някои различни опции. Най-често срещаната тенденция е той да се пие непосредствено след тренировка (до 30-60 мин). По този начин даваме на мускулните влакна необходимите хранителни вещества да се възстановят от натоварването и така намаляме мускулната треска и стимулираме мускулното развитие. Другата полезна алтернатива е протеинът на прах да се пие преди тренировка по същите съображения.

Помага за спазването на хранителен режим 

Една от главните разлики, които ще забележим в храненето си, когато започнем да тренираме редовно, е че тялото ни ще се нуждае от много повече протеин. Проучвания показват, че най-добрият начин за изграждане на мускули е храненето с чист протеин и избягването на прекомерното му смесване с ненужни въглехидрати. В един момент, набавянето на необходимите ни количества протеин на ден спрямо нуждите на тялото ни започва да става сложно и да изисква много от нашето време и внимание. Редовното готвене или купуване на протеинови храни често води до поне едно от три неща: липса на разнообразие, високи разходи или много отделено време. Протеинът на прах е сравнително икономично решение, което да увеличи нивата на протеин, които приемаме ежедневно по лесен и елегантен начин. Той също така не идва с излишни калории и дава на тялото ни единствено това, от което се нуждае за да бъде по-силно.

Протеин на прах

Разнообразие от опции

Както споменахме, протеинът на прах се извлича от различни източници, всеки със своите ползи. Суроватъчният протеин например се усвоява бързо от организма и е богат на аминокиселини. Той увеличава изгарянето на мазнините и е предпочитания избор за мнозина. Казеинът, от друга страна е подходящ за приемане преди лягане, тъй като той се усвоява по-бавно от тялото ни. По този начин, можем да захраним организма си с необходимите му аминокиселини за цялата нощ. Яйчният протеин помага за сваляне на килограми тъй като осигурява ситост и намаля апетита. Соевият протеин е страхотна веган опция, която ще подобри имунитета ни и ще окрепи костите. Граховият и оризовия протеин също са добри растителни опции, богати на микрокомпоненти и подходящи за отслабване.

Прочетете още:
Хранене за начинаещи спортисти
Спортни добавки
Влизане във форма с хранителни добавки

 

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top