Пречистваща диета

- идеална за след празници

След тежките празнични трапези е добре да се върнете към обичайния си режим на хранене. Дори, ако сте попрекалили с алкохола, цигарите, сладкишите и мазните храни, можете да си направите двудневна пречистваща диета.

Препоръчваме ви да я планирате за събота и неделя, когато ще сте си у дома и ще можете да си почивате. Ето какво трябва да направите.

Забравете за кафето, цигарите, черния чай и алкохола. Не консумирайте нищо, в което има кофеин или никотин.

Хапвайте колкото ви душа иска, но само плодове и зеленчуци – сурови. Избягвайте портокалите и доматите. Наблегнете на ябълки, грозде, каквито други плодове намерите в магазина по това време на годината. И най-вече – яжте ябълки.

Към зеленчуците не добавяйте нищо освен малко сол. Не ползвайте зехтин и други подправки, за сосове да не говорим. Яжте често, на малки порции. Спокойно можете да хрупате и листа от прясно зеле.

 Маруля

Не кусвайте месо, майонеза, масло и млечни продукти. Ако сте много, много гладни сварете си ориз с малко сол и го хапвайте без хляб. Избягвайте леща, гъби и спанак, защото са по-тежки и трудни за храносмилане.

Пийте много вода. Грижете се до вас и през двата дни да има бутилка с вода и пийте колкото е възможно по-често. Можете да си правите и фрешове, като отново избягвате портокалите.

И двете сутрини, веднага след ставане, изпийте по една чаша преварена вода с изстискан в нея лимон.

Не хапвайте сладки неща, хляб и хлебни изделия. Огладнеете ли много, пийте вода.

Още следобеда на първия ден вероятно ще се усетите отпуснати, уморени и отмалели. Това е нормално, не се притеснявайте. Почивайте си и пийте вода.

В понеделник ще се чувствате отново в отлична форма – леки, свежи и пълни с енергия. И за да запазите по-дълго това усещане, не се връщайте пак към празничния си режим на хранене.

Направете си балансирано меню, в което има по малко от всичко. Закусвайте задължително и не яжте нищо след 19 часа вечер.

Успех!

Оставете коментар

Абонирай се за нашия бюлетин:

Scroll to Top